Här är du välkommen att anmäla ditt arrangemang inför Arkivens dag. När du skickar in formuläret godkänner du att informationen publiceras på Arkivens dags webbplats. Informationen skickas också till den regionala kontaktpersonen. Fält markerade med * är obligatoriska. Observera att det är arrangemanget man anmäler. Är ni flera arrangörer ska ni göra en gemensam anmälan. Senast den 2 november 2022 behöver du anmäla ditt arrangemang.
Hur bifogar man filer?
Program eller affisch i pdf-format och enstaka foto går bra att bifoga till beställningsformuläret. Vill du skicka med större eller fler filer gör du det via e-post till arkivensdag@riksarkivet.se. Märk e-posten med län, kommun och rubrik.
Vad händer när du skickat formuläret?
När du tryckt “Skicka” ska du få upp en bekräftelse direkt här på hemsidan. Om du istället får upp en text om att tvingande uppgifter saknas måste du fylla i dessa uppgifter. Lägg märke till att bifogade filer då måste laddas upp på nytt. Observera också att anmälningsformuläret enbart är till för att anmäla nya arrangemang. Det kan ta ett par dagar innan arrangemanget syns på hemsidan då vi behöver göra en del manuellt arbete innan det läggs ut. Går det mer än två arbetsdagar utan att arrangemanget syns, kontakta oss.
Behöver du göra en ändring?
Vill du göra en ändring i ett tidigare inskickat program skickar du istället en e-post till arkivensdag@riksarkivet.se. Märk e-posten med län, kommun och rubrik. Ange sedan tydligt vilket arrangemang du vill ändra och vad som ska ändras. Du kan anmäla ändringar till den 9 november 2022, därefter görs akuta ändringar i mån av tid.